BBQ sertésoldalas.

spare ribs

Gyönyörű napsütéses időben sütöttem egy finom sertésoldalast a gömbgrillen (kettle). A sütés indirekt módon történt. Füge füstölőfát használtam és 3-2-1 technikát használtam. Ami azt jelenti 3 óra indirect sütés 2 óra csomagolva és az utolsó egy óra BBQ szósszal, amivel háromszor kentem át.

Fűszerkeveréket (rub) saját keveréket használtam, evvel a rubbal szórtam be az oldalast sütés előtt.

 

Oldalas rub

 

2 ek fekete bors durvára őrölve

2 ek só

1 ek barnacukor

1 ek fokhagymapor

1 ek fűszerpaprika

2 ek almapor ( A szárított alma chips-et ledaráltam)

 

A BBQ szószt gyümölcsöset használtam, almásat ami jól harmonizál a sertéssel.

 

Almás BBQ szósz

 

200 g almalekvár

200 ml alaplé

1 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

80 ml almaecet

2 ek szójaszósz

2 tk az oldalas rubból

 

A hagymát és a fokhagymát vágd össze, nem szükséges túl apróra. Dinszteld meg egy kis zsiradékon. Tedd hozzá a többi hozzávalót és főzd addig míg kenhető szósz állagú lesz. Turmixold le az egészet és szűrd le.

Kellemes gyümölcsös nem túl édes szószt kapsz.

 

Az utolsó órában 3 alkalommal bekentem vele az oldalast. Harminc percet pihentettem tálalás előtt. Saláta vagy coleslaw nagyon jól illik hozzá.

 

 

 

Ha kérdésének van írjatok, kövessétek az oldalt és keressetek a facebookon és az instagramon.