Steak és Guinnees ragú kamadoban.

 

 

2500g marha lapocka vagy rostélyos

1 doboz SPG fűszer keverék 

 2 doboz Guinness

500 g sárgarépa 
 
500 g angol zeller 
 
4 fej vöröshagyma
 
4 gerezd fokhagyma 
 
1 ek paradicsompüré 
 
2 ek angol mustár
 
8 cl Worcestershire szósz
 
só, babérlevél, kakukkfű 

  Nem régen volt St Patrick napja az Írek nagy ünnepe. �☘️
Ennek apropóján készítettem egy nagy személyes kedvencemet a steak és Guinness stew-t, de kicsit átterveztem. ��
Marhalapockát vásároltam hozzá, 5 cm vastag szeletekre vágtam és fűszerezetem egy SPG rub-al. Rostélyos kicsit jobb lett volna, mivel kicsit zsírosabb.
Feldobtam a steak-et a Bastard rácsára. Alma füstölőfával kapott egy kellemes aromát. Utána a rácson körbe pirítottam.
Majd öntöttvas edényben pirítottam hagymát, fokhagymát és paradicsompürét, felöntöttem Guinness-el
fűszerezetem kakukkfűvel, babérlevéllel,angol mustárral, Worcestershire szósszal, sóval és borssal.
Teljesen szét pároltam, majd beletettem a kockákra vágott steak-et, angol zellert, sárgarépát és felöntöttem Guinness-el. Majd 2-2 fél óra alatt puhára pároltam. A szaftja szépen besűrűsödött, kellemes sörös, kávés, karamell és marha illata lett és kapott egy kellemes füst aromát.
Sajtos burgonyapürével tálaltam.
 

Kövessétek az oldalt, és keressetek a facebookon  és instagramon.