Csirke ramen egy kis BBQ csavarral.


img_9233.JPG

A ramen egy japán tésztaleves, kínai búzalisztes tésztával készítve. Az alapja sertés-, marha- vagy csirkecsontból készült alaplé, hosszú ideig főzve, de halas változata is ismert. Ízestik szójaszósszal, miso pasztával, betétnek sertés- vagy csirkehúst, zöldhagymát, főtt tojást, gombát és algalapot... adnak hozzá. Japánban szinte minden régiónak meg van a saját ramenje.

Miso: Miso pasztával ízesített ramen, sűrű, robusztus, édeskés ramen. Sapororól származik és onnan terjedt el.

Shio: Tiszta, áttetsző alaplé enyhén sós, legtöbbször csirkéből vagy halból készítve. Vastagabb tésztával, sokszor csirkehús gombóccal tálalva.

Tonkotsu: Sertés csontból készül az alaplé, krémes, gazdag, szinte tej állagú. Sertéshússal tálalják.

gettyimages-507313176-612x612.jpg

 

Ez csak egy rövid és egyszerű áttekintés, mivel nem vagyok szakértője a japán konyhának. Mikor Japánban utazgattam, rengeteg rament kóstoltam, a kedvenc levesem lett. Rengeteg variációban és nagyon jó minőségben készítik ezt a levest Japánban. Ettem Michelin csillagos étteremben, pici két asztalos kifőzdében is, de mindenütt fantasztikus volt. Elkészítettem a saját változatomat, természetesen egy kis BBQ csavarral.

 

japanese-food-2199962_480.jpg

 

Alaplé:

2 kg csirkecsont

5-6 gerezd fokhagyma

70g gyömbér megtisztítva

1 ek só

3-4 l vízimg_9207.JPG

Minden alapanyagot tegyél egy nagy lábasba és kezd el főzni nagy lángon, forrald az alaplevet 12-16 órán keresztül. Szedd le róla a habot mikor először felforr és pótold a vizet, ha nagyon elforrná. Forrald rendesen, ez nem egy tiszta leves lesz. A végére gazdaggá és krémszínűvé válik.

Ha kész az alaplé, szűrd le, keverj hozzá 2 zacskó miso pasztát és egy teáskanál szezámolajat. Ezzel még főzd további 30 percig.img_9208.JPG 

 

 BBQ csirke:

3 csirkecomb kicsontozva

½ tk bors

½ tk cayenne bors

 

Glazúr:

100 ml csirke alaplé

50 ml szójaszósz

1 tk cukor

1 gerezd fokhagyma reszelve

 

img_9213.JPG

img_9217.JPG

 

  A kicsontozott csirkecombokat tedd 5%-os sóoldatba egy éjszakára. Másnap itasd le a combokról a vizet és fűszerezd a húsokat a borssal és a cayen-el. Tűzd össze őket fogvájóval, hogy szép formájuk legyen. Tedd a 130°C-ra fűtött grillre vagy szmókerbe, indirekt sütésre. Én fügefát használtam a füstöléshez, nagyon kellemes aromája lett. A sütés utolsó fél órájában átkentem kétszer a glazúrral. Nekem megsült 2 óra alatt, a comb maghőmérséklete 82°C-nál tökéletes,  így szaftos marad. Ha készre sült, pihentesd 30-40 percet. 

A glazúrhoz forrald össze az alapanyagokat míg kellemes kenhető szósz állagú lesz.

 

img_9223.JPG

 

 

 A tálaláshoz 6 perces keménytojást, kínai tésztát (amit elég 10 percre forró vízbe áztatni) és vékonyra vágott zöldhagymát használtam. A tálba tettem a tésztát rámertem a forró alaplevet, ujjnyi vastagra vágtam a BBQ csirkét és a tetejére helyeztem a főtt tojással és a zöldhagymával.

 

img_9233.JPG

Nagyon finom gazdag leves lett és kellemes pluszt adott neki a BBQ csirke.

 Jó étvágyat hozzá!

Ha kérdésetek van, írjátok meg kommentben. Ha nem akartok lemaradni a cikkekről, kövessétek a blogot, valamint  Facebook és Instagram oldalunkat is.